Amerikai lakás az országspecialistának, 320 ezres podcastok – ezekre is költött a Magyar Turisztikai Ügynökség
Az Átlátszó jutott hozzá egy szerződéslistához közérdekű adatigényléssel.
Az Átlátszó jutott hozzá egy szerződéslistához közérdekű adatigényléssel.
44 milliárd forint ment el plakátokra, újsághirdetésekre és kormányzati videókra.
Balásy Gyula vállalkozásaival újabb 1,14 milliárd forint értékben szerződött le a vb-t szervező cég, erről azonban hallgatott a vezérigazgatója.
A kormány kedvenc kommunikációs ügynöksége lehajol az apróért is: Balásy Gyula cégei 12 millióért vállalták a brüsszeli szankciók elleni konzultáció online kitöltő felületének fejlesztését. Kár, hogy alapvető, filléres biztonsági elemeket sem tartalmazott. A konzultáció ára a 7,5 milliárdot közelíti, de nem tudni, minden benne van-e, mert a kormányzat megtagadta a részletes adatok kiadását a hvg.hu-nak. Grafikonokon mutatjuk viszont a konzultáció „eredményeit".
A kommunikációs kampányt összeállító két cég neve ismerősen csenghet.
Az apróért is lehajol a New Land Media.
Nem okozott nagy meglepetést, ki nyert az állami kommunikációs feladatokra kiírt pályázaton.
Rejtőzködve ugyan, de már a gazdaglistákon is feltűnhetett Balásy Gyula, aki szinte véletlenül lett az Orbán-kormány legfontosabb – és legvagyonosabb – kommunikációs intézője. Egyik cégének ügyfelei a hatalom jóindulatában is bízhatnak befektetésükkel.
Egymás után húzzák le a rolót kormányközeli újság- és tévés szerkesztőségek, tanúbizonyságát adva, hogy már korábban sem a piaci igény indokolta a létezésüket.
Balásy Gyula két vállalkozásánál landolt a pénz nagy része.
Januárban és februárban is kötött a Miniszterelnöki Kabinetiroda egy-egy, az idei évre szóló keretszerződést kormányzati kommunikációs feladatokra.
Miközben a két éve dühöngő világjárvány miatt alig-alig akadnak már rendezvények, az állam több tízmilliárd forint értékben bízta meg az Antenna Hungáriát szervezési feladatokkal. Ezeket aztán a cég el sem végzi, hanem továbbpasszolja Balásy Gyula érdekeltségeinek.
750 óriásplakát került ennyibe.
Több illusztris szereplő is felbukkan az egyik legnagyobb állami vállalat szerződéseinek listáján.
A magyarországi és külföldi médiakampányokkal kapcsolatos pályázatra csak egy ajánlat érkezett, amelyet Balásy Gyula két cége konzorciumban adott be.
Ahogy a törökök a szappanoperáikkal, úgy szerezne az Orbán-kormány a Hunyadi-sorozattal magának külföldön is tekintélyt. Tízmilliárdnál is többet költ az állam arra, hogy nézhető alkotás szülessen. Az amerikai sorozatok színvonalát az árat tekintve már sikerült elérni.
A megbízást a New Land Média Kft. kapta, ami Balásy Gyula érdekeltsége.
A New Land Mediának annyi bevétele és nyeresége volt tavaly, mint az összes többi Top 10-es ügynökségnek együtt – derül ki a Kreatív összesítéséből.
A maga módján a kormány is használ hírvivőket, amelyek ha nem is örökletes genetikai információkat közvetítenek, de Orbánék szándékai szerint képesek a tudat módosítására. Legalábbis ezt bizonyította az elmúlt egy év kommunikációs pénzszórása.
A közbeszerzésen két céget utasított maga mögé a Moonlight Event.